Σάββατο, 29 Ιουνίου 2013

Τα αντισυλληπτικά χάπια Yaz και Yasmin ενοχοποιούνται για 23 θανάτους



Οι υπηρεσίες Health Canada διερευνούν κατά πόσο τα αντισυλληπτικά χάπια της Bayer, Yaz και Yasmin, είναι ασφαλή για κατανάλωση, αφού ενισχύονται οι ανησυχίες   για το ενδεχόμενο να  αυξάνουν τον κίνδυνο για δημιουργία θρόμβων αίματος, περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο χάπι.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Health Canada , έλαβε αναφορά για 23 περιστατικά γυναικών από τον Καναδά, οι οποίες πέθαναν ενώ έπαιρναν το ένα εκ των δύο αντισυλληπτικών χαπιών Yaz ή Yasmin.



Η πλειοψηφία των θανάτων παρατηρήθηκε σύντομα μετά που οι γυναίκες ξεκίνησαν τα χάπια. Κάποιοι θάνατοι, οφείλονταν σε πνευμονική εμβολή, εξ αιτίας θρόμβων  αίματος που μετανάστευσαν στους πνεύμονες. Άλλες κοπέλες φαίνεται να πέθαναν από καρδιακή προσβολή, ή εγκεφαλική θρόμβωση, εμφάνιση δηλαδή θρόμβων αίματος στον εγκέφαλο.

«Άλλοι παράγοντες που μπορεί να έχουν συνεισφέρει σε αυτή τη δυσμενή αντίδραση, μπορεί να οφείλονται στην κατάσταση υγείας των ατόμων ή σε άλλα προϊόντα υγείας που μπορεί να έπαιρναν την ίδια στιγμή», δήλωσε το πρακτορείο Health Canada.

Το τμήμα υγείας, έχει επίσης ήδη δημοσιεύσει περίπου 333 περιπτώσεις «δυσμενών αντιδράσεων» που προκάλεσε το χάπι Yasmin και 267 περιπτώσεις από το χάπι Yaz. Μερικές από αυτές τις παρενέργειες συμπεριλαμβάνουν: λιποθυμία, μη θανατηφόρες πνευμονικές εμβολές και θρόμβους αίματος στα πόδια.

Το τμήμα Health Canada διερευνά την ασφάλεια των χαπιών Yaz και Yasmin από το 2011, μετά που έρευνες ξεκίνησαν να συνδέουν το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα χάπια αντισύλληψης έχουν πιο αυξημένο κίνδυνο για πρόκληση θρόμβων αίματος, από ότι άλλα χάπια αντισύλληψης. 

Οι θρόμβοι αίματος ήταν προ πολλού μια γνωστή, αν και σπάνια, παρενέργεια των αντισυλληπτικών χαπιών. Βάσει έρευνας που έχει δημοσιεύσει στο τέλος του 2011 το τμήμα Health Canada, οι γυναίκες που παίρνουν Yasmin και Yaz βρίσκονται σε 1.5 μέχρι 3 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο για δημιουργία θρόμβων αίματος, από ότι γυναίκες που παίρνουν άλλα χάπια αντισύλληψης. 

 Τον Απρίλιο του 2012, το U.S. Food and Drug Administration διέταξε την Bayer, τους κατασκευαστές των χαπιών Yaz και Yasmin, να αλλάξουν την Αμερικάνικη ετικέτα, δηλώνοντας τον αυξημένο κίνδυνο για σχηματισμό θρόμβων αίματος. 

Μια συλλογική μήνυση που συμπεριλαμβάνει εκατοντάδες γυναίκες από τον Καναδά που έχουν χρησιμοποιήσει τα χάπια Yaz και Yasmin, ξεκίνησε το 2010 από το Οντάριο του Καναδά. Αυτή η προσπάθεια αποτελεί μια από τις πολλές συλλογικές μηνύσεις που έχουν υποβληθεί  κατά μήκος όλης της χώρας.

Πηγές:

Εβδομαδιαίο Ενημερωτικό Δελτίο Dr. Rath Health Foundation

CTV News
Health Canada

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ShareThis